Sidebar

17
, led

BLOGEE
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Portál inform.cz je další z databází českých firem. Chudáci majitelé firem, kteří se denně setkávají s obchodními zástupci těchto portálů, kteří jim nabízí registraci v další databázi. Desítky a stovky seznamů firem.


Kdy to skončí? Kdy skončí to obrovské množství katalogů a seznamů firem. Není přeci potřeba 50 katalogů firem. Portál inform.cz sice patří mezi ty kvalitnější, ale...

Pro zadávání poptávek je výhodné být registrovaný. Pokud zastupujete firmu, tak to má dvojí výhodu. Nemusíte neustále vyplňovat kontaktní informace, ale to by dnes mělo být už standardem. 

Formulář zadání poptávky nepatří mezi ty povedené. Jeho barevné ladění je nepřehledné a příliš mělké. Připadá mi to, jako bych se brodil v peří, či po kolena v mléku. Příliš měkké tóny se bohužel objeví i při registraci firmy. Vyplnění údajů do formuláře je čirá hrůza.

Česká společnost Inform Data navazuje na činnost Inform Katalogu, který začal poskytovat databázi firem nejprve v tištěné a potom i v elektronické podobě už v roce 1990. Nové tisíciletí přineslo rozšíření nabídky produktů o Katalog Importérů a Exportérů a také spolupráci s T-Mobile, jehož operátoři začali při obsluze linky 1183 čerpat informace z databáze Informu. Databáze zahrnuje informace o firmách ze všech oborů, od Auto-moto, přes Dopravu, Nábytek, Poradenství, Stavebnictví, Ubytování až po Zemědělství. Užitečné informace lze získat fulltextovým vyhledáváním, procházením oborů katalogu nebo abecedního rejstříku firem. Firmy lze hledat také podle konkrétních parametrů, třeba podle požadovaného počtu zaměstnanců, výše obratu, právní formy nebo referencí.
 
Ty firmy, které chtějí na portálu www.inform.cz aktivně inzerovat, mohou k základní informaci přidat popis své činnosti, logo, kontaktní osoby, jejich telefony a e-mailové adresy, polohu na mapě, odkaz na webovou stránku, certifikáty, reference nebo i reklamní video. Inform Data vytvoří novému zájemci o propagaci zdarma návrh prezentace, ten ji posoudí a schválí konečnou podobu. Jen na zákazníkovi je, jaké informace a v jakém objemu chce do databáze poskytnout. Pokud se chce firma do povědomí svých partnerů dostat co nejrychleji, může využít službu placeného přednostního výpisu. Zákazníci ji pak při vyhledávání najdou na prvních pozicích.
 
České firmy se prostřednictvím portálu www.inform.cz dostávají i k zahraničním zákazníkům, protože databáze v elektronické podobě je společností Inform Data překládána a umožňuje vyhledávání také v anglickém a německém jazyce. Zahraniční návštěvníci portálu www.inform.cz tvoří dvacet procent všech uživatelů, což je mezi firemními katalogy unikát.
 
Poptávky tak primárně nejsou nosnou částí tohoto katalogu firem, ale to neznamená že ne nedílnou. Z jejich obstarožního offline ceníku ve formátu PDF by se nejden zasmál. Vidíte, že nejlevnější variantou je verze IOA 160, kde za 6238,- Kč bez DPH provedete osekanou registraci firmy do katalogu a za to dostanete roční předplatné poptávek. Abyste však zase nevyhazovali peníze do kanálu, jak je tomu u těchto a jim podobných portálů podobné, podívejte se na již zveřejněné poptávky a využijte k zomu patřičný filtr.
 
 
Protože jedině tak se dozvíte, co vás v následujícím období čeká. Lze totiž s určitostí na 80% předpokládat shodný vývoj či počet poptávek.
 
Jinak to číslo v ceníku, které značí variantu znamená počet garantovaných návštěvníků vaší registrace. 
 
Inform.cz do marketingu a do prezentace moc neinvestuje. Jeho posledním pokusem byla placená tisková zpráva prostřednictvím Protextu (odnož pro PR články ČTK), kde se chlubil 20-ti lety na trhu. 
 
Marketingové oddělení portálu vymazat a spláchnout do záchodu společně se svými PDF dokumenty ke stažení (ceník, smluvní podmínky, apod.). V 21.století se chlubí 20-ti lety provozu a pak na vás bafnou PDF ceníkem a šílenou registrací. 
 
Pokud si pak zobrazené množství poptávek porovnáte s celkovou cenou poměrem a procentuálním koeficientem, může se vám přihodit mdloba, kdy zjistíte, že za jednu zaslanou poptávku zaplatíte 1000,- Kč a to není vůbec špatné. Dělám si srandu, je to ryze individuální. 
 
Problém je, že se nikomu poptávky na tento web po krátkém dotazování nechce vkládat. Proč? Uživatelské prostředí, zbytečné otázky. Tečka. Samozřejmě předejít neustále se opakovaným otázkám lze registrací.
 
Doporučení portálu: Okamžitá výpověď - designer, marketingové oddělení.
Doporučení zákazníkům: katalogy jsou dnes mrtvou zónou a jejich provozovatelé (inkasující) jsou brontosauři tlející v hovnech minulosti. Zadat poptávku na web je za trest. 
 
 
 
{jacomment on}