Sidebar

22
ne, zář

BLOGEE
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Co vás učili na základní škole v "Občanské nauce" o ekonomii? Základem ekonomie není nic jiného než poptávka a nabídka. Podívejme se tedy v následujícím seriálu na poptávkové weby, které na potřebě získání kontaktu na člověka co něco potřebuje mají slušné příjmy.

Protože pracuji ve stavebnictví jako administrativní pracovník už nějaký rok, rozhodl jsem se z důvodu nedostatku recenzí zpracovat seriál o poptávkových serverech, které v posledních letech nabrali na otáčkách a jejich množství je už dle mého názoru větší než nezbytně nutné. 

Neřešme ekonomickou krizi a nedostatek či přebytek zakázek pro firmy, to není smyslem nového seriálu. Nicméně je tu nějaký důvod proč je poptávkových serverů tolik. Růst počtu nově zadaných poptávek prostřednictvím internetu se meziročně zvyšuje doslova skokově, je to vidět doslova na každém kroku. V čem spočívá zpoplatněná služba na poptávkovém serveru? Pro ty co něco hledají (většinou hledají nejlepší cenu nějakého produktu či služby) je služba bezplatná. Platí pouze ten, kdo chce svoji službu někomu nabídnout. Ve 100% systémů platí za informaci - "Kontakt na zadavatele poptávky."

Obliba využívání poptávkových systémů je jasně patrná nejen u velkých společností, ale i u subjektů veřejné správy či samosprávy nebo i u drobných živnostníků. Možná se tomu budete divit, ale celkem se prostřednictvím online poptávkových systémů realizují poptávky za zhruba asi 14,6 miliard. Kč ročně což není málo a z toho důvodu je tady takové množství si konkurujících systémů s různými metodami, jak na tomto zájmu vydělávat.

V předchozích letech, byť je to zvláštní to byla právě "finanční krize", která intenzivně ovlivňovala chování firem a živnostníků. Protože mám zlušenost ze stavebnictví (tedy poptávky jsou mím denním chlebem), mohu říci, že právě uplynulé období bylo co do počtu nabídek na mé poptávky poměrně plodné. Na zakázky, které by pro mnohé dříve byly nezajímavé reagovali i firmy z delších dostupných vzdáleností, kteří by v dobách plodnosti ve stavebnictví se ani neohlédli. Na jednu poptávku, která se například týkala výroby schodiště rodinného domu, reagovalo před rokem 2008 několik málo dodavatelů. V roce 2010 jich bylo desítky. Krize se totiž významně dotkla zámečníků a ti se snažili udržet výrobu i za cenu nulových zisků, jen aby nemuseli propouštět či omezovat aktivity.

Poptávkové servery využívají samozřejmě i nepodnikatelské subjekty, lidé, kteří třeba plánují úpravy svého domu či bytu. Ale pozor není to jen o stavebnictví. Je to o všech službách a produktech. Poptat tedy můžete kamion červeného vína, paletu bílého toaletního papíru a hromadu slámy.

Všechny systémy jsou "vesměs" uživatelsky velmi přívětivé a jejich obsluhu, tj. zadání poptávky a reakci na ni, zvládne opravdu každý. V tomto seriálu postupně rozebereme každý poptávkový server na českém trhu co do uživatelské přívětivosti, tak do designu, služeb, cen a podmínek. Dále mne budou zajímat doplňkové služby a především výsledky poptávek. Zkusíme praktické ukázky a třeba se nám podaří i některým webům otevřít oči a podívat se kritice do očí.
 
{jacomment on}